تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/26 - 09:52
کد خبر: 273341

واکنش دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به اظهارات اخیر محمود صادقی:

تصویب FATF خلاف نظر رهبری و مراجع است/ روشنگری خواهیم کرد

تواناراد با اشاره به برخی فشارها در مجلس برای تصویب FATF گفت: رئیس مجلس و برخی نمایندگان تهران هروقت در مورد موضوعی مخالفتی وجود دارد، نظرات خود را نظر رهبری و نظام اعلام می‌کنند و اینگونه به نمایندگان فشار وارد می‌کنند.

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ضمن انتقاد از اظهارات اخیر محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره FATF (جزئیات بیشتر)، اظهار داشت: اظهارات این نماینده مجلس در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس، صراحتا نظر خود را درباره FATF ابراز کرده و مخالفتشان را با این لایحه اعلام داشتند.

وی به اظهارنظر آیت‌الله مکارم شیرازی درباره FATF اشاره کرد و افزود: علاوه بر رهبر انقلاب، مراجع تقلید نیز درباره این لایحه موضع‌گیری کردند و نظر مثبتی درباره آن نداشتند. در این زمینه می‌توان به نظر آیت‌الله مکارم شیرازی اشاره کرد که FATF را استعماری و در تضادّ با قوانین اسلامی خواندند. (جزئیات بیشتر)

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: پیشنهاد ما به نمایندگان این است که اگر FATF نقاط مثبتی دارد این نقاط مثبت را در قالب یک لایحه داخلی به تصویب برسانند و از این طریق دیگر نیازی نیست زیر بار یک معاهده خسارت بار برویم.

سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل

تواناراد با تاکید بر اینکه در مجلس شورای اسلامی مخالفت‌هایی جدی در برابر تصویب FATF وجود دارد، ادامه داد: اولا این لایحه استعماری قطعا از فیلتر شورای نگهبان نخواهد گذشت چراکه خلاف مبانی اسلامی است و دوم اینکه لایحه موسوم به CFT که مربوط به تامین مالی ترورسیم است برداشت‌های متفاوتی نسبت به آن وجود داشت و بررسی آن دو ما به تعویق افتاد تا اصلاحاتی در آن ایجاد شود.

وی افزود: سوال ما از مجلس این است که آیا در معاهده بین‌المللی امکان اصلاح کردن وجود دارد؟ آیا شما می‌توانید با بیش از 30 کشور به این توافق برسید که قسمتی از این معاهده را اجرا نکنید؟ اتفاقا این لایحه درصدد است آن قسمت‌هایی که مربوط به تحریم سپاه، تحریم حزب الله، تحریم وزارت دفاع و تحریم وزارت اطلاعات است اجرایی شود و منافع آنها در عملی شدن این بخش از معاهده است.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اظهارات نماینده تهران مبنی بر اینکه «FATF حتما در مجلس تصویب خواهد شد»، اظهار داشت: تاکید می‌کنیم که اگر این مجلس واقعا مجلس مردمی باشد این لایحه را تصویب نخواهد کرد و اگر واقعا این لایحه منافعی برای مردم دارد لایحه داخلی بنویسید و اگر ضرری دارد که به هیچ وجه آن را تصویب نکنند.

تواناراد با اشاره به برخی فشارها در مجلس برای تصویب FATF گفت: رئیس مجلس و برخی نمایندگان تهران هروقت در مورد موضوعی مخالفتی وجود دارد، نظرات خود را نظر رهبری و نظام اعلام می‌کنند و اینگونه به نمایندگان فشار وارد می‌کنند.

وی خطاب نمایندگان مجلس افزود: اگر موضوع FATF هنوز برای شما روشن نیست که جاهل هستید و باید بروید بپرسید و اگر برای شما روشن است و قصد دارید آن را به تصویب برسانید که خائن هستید چراکه در آن صورت نظر رهبر انقلاب و مراجع تقلید را کنار و نظر خودتان را اعمال خواهید کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان گفت: ما دانشجویان تا آخرین قطره خون خود، مقابل آنچه که قرار است مخالف اسلام باشد خواهیم ایستاد و این اتمام حجت نهایی ماست و در این زمینه برای مردم روشنگری خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/04/26 - 22:35

می گوید پیشنهاد ما به نمایندگان این است که اگر FATF نقاط مثبتی دارد این نقاط مثبت را در قالب یک لایحه داخلی به تصویب برسانند!!
اولا لایحه را دولت می دهد. پیشنهاد نمایندگان طرح نامیده می شود.
ثانیا قانون لازم قبلا تصویب شده است. که اجرا نمی شود.
تورهای مسافرتی آفری
تبلیغ شهرداری تهران برای خرید خارجی/ دلیل تبلیغات نسنجیده چیست؟
ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
درآمد ۶ هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران
رای دور دوم از دور اول مهم تر است؟
افزایش رای نظرسنجی توییتر
آموزش تکمیل فرم DS-۲۶۰ برای برندگان لاتاری
انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران
مزایا و راهنمای خرید باربیکیو ذغالی +نکات مهم خرید
پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
تقویت روابط تجاری ایران و کره جنوبی
گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد
برنامه‌های مختلف رادیو در جشن میلاد حضرت معصومه (س)
ون‌های مسافربر نمایشگاه کتاب نونوار شدند
اسامی ۱۴ بازیکن تیم ملی والیبال جوانان در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی اعلام شد
ستاره والیبال ایران همه را سورپرایز کرد!
وزیر ارتباطات: گوشی ایرانی باید توانایی رقابت با نمونه خارجی را داشته باشد
رونمایی از ۴ عنوان کتاب جدید ارتش
اسامی ۲۲ حوزه‌ برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top